حمله خرابکارانه به خط لوله نفتی گوره به جاسک از شایعه تا واقعیت


نویسنده: صبح ساحل

در پی انتشار خبری مبنی حمله خرابکارانه به خط لوله نفتی گوره به جاسک جزییات را از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان جویا شدیم.
 
به گزارش صبح ساحل، روز گذشته یکی از رسانه‌ها به نقل از یکی از عوامل پروژه خط لوله گوره به جاسک گفته بود:«در کیلومتر ۶۳۱ خط لوله تقریبا سه ماه پیش خرابکاری اتفاق افتاده است. ما در محل حضور یافتیم ولی متوجه شدیم که این اقدام خرابکارانه بوده است. حدود ۳۰ هزار لیتر اسیدسولفوریک در بالادست خط ریخته شده که از زیر به خط لوله نفوذ کرده بود.سازمان محیط زیست منطقه و سایر مقامات حضور یافتند و ما موضوع را به شورا و دادستان استان، استاندار، پدافند غیرعامل، بخش محیط زیست وزارت نفت اطلاع دادیم. به بازرسی کل کشور، نیروی انتظامی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم نامه زدیم و اطلاع دادیم که این اقدام خرابکارانه بوده است.قرار بود دادستانی و نیروی انتظامی این موضوع را پیگیری کنند و به شورای امنیت ملی اطلاع بدهند اما مجری خط دیگر گزارش پیگیری در این باره دریافت نکرده است».
«علی رئوفی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه تیرماه 1400 این مشکل ایجاد شده بود، گفت:« در اثر چپ شدن تانکر اسید در حوزه کهورستان خط لوله دچار مشکلاتی شده بود که خوشبختانه مشکل حل شده است».
رئوفی در پاسخ به اینکه آیا  این عمل عمدی بوده است، اضافه کرد:« خیر. اقدام خرابکارانه یا عمدی در کار نبوده و خوشبختانه مشکل حل شده است».
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها